-
Dotacje na udziała w targach i wprowadzenie na nowe rynki zagraniczne produktów lub usług w 2022 roku.
Celem konkursu Internacjonalizacja MŚP jest sfinansowanie kosztów wprowadzenia na nowe rynki zagraniczne produktów lub usług firm działających na obszarze województw: warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, świętokrzyskiego, lubelskiego i podkarpackiego. W konkursie największe szanse mają firmy produkcyjne.
Planowana data konkursu czerwiec/lipiec 2022 rok.
- O dofinansowanie w ramach działania mogą ubiegać się wyłącznie mikro, mali lub średni przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą na terytorium Polski Wschodniej, na obszarze województw warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, świętokrzyskiego, lubelskiego, podkarpackiego, potwierdzoną wpisem do odpowiedniego rejestru, ujawnionym najpóźniej w dniu złożenia wniosku
- Dofinansowanie otrzymają przedsiębiorcy, którzy w okresie 3 lat poprzedzających rok, w którym złożono wniosek o dofinansowanie spełniają łącznie następujące warunki:
- osiągnęli przychody netto ze sprzedaży nie mniejsze niż 200 tys. PLN przynajmniej w jednym zamkniętym roku obrotowym;
oraz
- nie mniej niż 100 tys. PLN przychodów w jednym zamkniętym roku obrotowym osiągnięto w wyniku sprzedaży produktu/-ów zgłoszonych w projekcie do internacjonalizacji
Wartość wydatków w projekcie:
– 800 000,00 zł (w przypadku wybrania co najmniej jednego rynku docelowego internacjonalizacji spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Szwajcarii)
– 550 000,00 zł (w przypadku wybrania wyłącznie rynków docelowych internacjonalizacji z Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub Szwajcarii)
Do kosztów kwalifikowalnych w ramach pomocy de minimis zalicza się:
- Usługi doradcze – przygotowanie modelu biznesowego. Model biznesowy stanowi załącznik do wniosku o dofinansowanie – 85% dofinansowania
- koszty innych usług świadczonych przez wyspecjalizowane podmioty zewnętrzne, związanych bezpośrednio z przygotowaniem do wdrożenia nowego modelu biznesowego związanego z internacjonalizacją działalności MŚP – 85% ; w tym m.in.
– koszty materiałów reklamowych, szkoleń, tłumaczeń, testów,
– wyszukiwania, selekcji, a następnie nawiązania kontaktów z partnerami zagranicznymi i doprowadzenia do etapu negocjacji handlowych,
– przygotowania kanałów dystrybucji i kanałów obsługi otoczenia formalnoprawnego umożliwiającego wejście na dany rynek zagraniczny,
– zaprojektowanie i produkcja materiałów reklamowych,
- koszty udziału w międzynarodowych targach, wystawach lub misjach gospodarczych – przeloty, zakwaterowanie, wyżywienie, wynajęcie powierzchni wystawienniczej, wyszukanie klientów i umówienie spotkań z potencjalnymi klientami – 85%
- koszty nabycia środków trwałych (z wyłączeniem nieruchomości) lub wartości niematerialnych i prawnych w związku z przygotowaniem do internacjonalizacji działalności – dofinansowanie na poziomie 85% max. 100 tys. lub w połączeniu z oprogramowaniem 150 tys.
Zapraszamy do współpracy.
tel. 796 140 580
Privacy Overview
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
You can adjust all of your cookie settings by navigating the tabs on the left hand side.